Kategoriarkiv: Florida

Miami, karibien og Amazonas, November-Desember 2019- miami

20-25. November 2019

Vårt siste store eventyr i 2019, gikk til Miami, Karibien og Amazonas som hovedmål. Hele reisen varte i 4 uker, og vi rakk akkurat å komme hjem til Jul.

Vi fløy fra Gardermoen til Miami, direkte med SAS den 20. November. Flytiden var på ca 9,5 timer, og da det er 6 timers forskjell, blir reisedagen en lang dag.

Denne gangen bodde vi på East hotell i Downtown. De siste gangene vi har vært i Miami, har vi bodd på Ocean Drive på South Beach, så nå ville vi prøve noe annet.

Hotellet hadde store romslige rom, balkong, og oppe i høyden hadde vi også fin utsikt over Down Town Miami.

Vi ruslet rundt i området ved hotellet på ettermiddagen/kvelden. I Brickles Street fant vi mange koselige restauranter, så her satte vi oss ned for en pizza. Da min samboer er litt mer enn middels opptatt av biler, var det en artig gate å sitte i for å følge med på alle råtassene av noen biler som kjørte forbi.

Neste dag, tok vi oss en tur til Bay Front. Dette er en havn hvor det går taxi båter, og mange andre event båter ut ifra. Her finner man flere restauranter og barer, blant annet Hard Rock Cafe, og ett kjøpesenter. Nesten hele veien kan bort kan man følge en promenade, og det er litt av hvert å se på underveis.

På vei tilbake til hotellet tok vi en bane som går over bakken. Den har 3 linjer, og er gratis.

På kvelden tok vi en tur til Ocean Drive. Her traff vi noen kjente, og vi hadde en trivelig kveld. Er man heldig, så kan man få øye på filmstjerner, eller andre kjendiser her. Denne ettermiddagen så vi Jamie Foxx ute i gata. Men jeg tok ikke mot til meg å gå bort og spørre om ett bilde…

Siste dag i Miami, tok vi det veldig rolig. Gikk noen småturer i området, og tok en shopping runde på Brickles city center.

(Vil du lese mer om våre tidligere reiser til Miami, kan du gå inn på:

23. November 2019

Vi sjekker inn på Insignia, Oceania Cruises. Ett ship som tar ca 660 passasjerer. Insignia er ett søstership av Azamara, så de er nesten helt identiske, så vi følte at vi var rimelig kjent på dette shipet fra første dag.

Vi fikk en flott velkomst, og vi hadde en fin utseiling fra Miami.

24-25. November 2019

De to neste dagene hadde vi seil dager over Atlantic Ocean. Var mye vind og endel skyer første dagen, men vi lå litt ute på soldekk før lunch. Dagene ble benyttet til å trene, litt soling, lydbok og kos.

Cruise fra Miami-Cuba-Panama og Costa Rica, Januar 2018

Nytt år og nye muligheter. 1. Januar satte vi oss på flyet til  Forth lauderdale, hvor vi hadde noen dager, før vi reiste på cruise, til Cuba, Panama og Costa Rica. Vi avsluttet med en uke på den Dominikanske republikk etter endt cruise.

MIAMI

Fra flyplassen i Forthlauderdal, tok vi en drosje til Miami og Ocean Drive. Her hadde vi booket på Victor Hotell, som ligger omtrent midt på stripa.

Ocean Drive

Victor Hotell

Vi har vært i Miami noen ganger tidligere, så vi brukte tiden her mest på å prøve å komme inn i riktig døgn rytme. Vi gikk turer på Miami Beach, til Nicki Beach, og gikk også promenaden til South Beach. Vi hadde ikke det beste været når vi var her. Det regnet en del, blåste og var heller ikke noen god sommer temperatur.

Miami Beach

Surfere på Miami Beach

South beach

Vi måtte selvfølgelig ta en av de berømte drinkene som blir servert på utestedene på Ocean Drive, hvor det ofte er happy hour, 2 for 1.

Mohito

Mange fine biler å se i gatene…

Miami

Vi tok også en tur til Little Havanna, hvor vi tok en lunch, og var innom en Cigar Factory.

Little Havanna

Det var ett sykkelritt som startet på Ocean Drive dagen vi skulle reise videre, og politiet stilte opp…..

Sykkelritt på Ocean Drive

Kuleste Politibilen ever

Politi sykler

Så var tiden inne til å komme seg på båten.  Er ca 10-15 minutters kjøring fra Ocean Drive til Miami Port. Vi liker alltid å reise noen dager før vi skal på båten når vi skal på cruise, da det kan skje noe underveis, som at fly blir innstilt, ikke får bagasjen osv.

Vel om bord, men rommet er ikke helt klart enda, så da er det bare å gå å spise en god lunch.

Utsikt fra lunch bordet vårt

Flott kake på lunch bordet

Basseng området på båten

En fin velkomst på lugaren

Vi nyter champagnen ute på balkongen i det flotte været som endelig kom, og med flott utsikt, hvor vi også kunne beundre noen delfiner som lekte seg i havneområdet.

På Cruise med Azamara fra Miami

delfiner

Miami

St. Pete Beach, St. Petersburg, Tampa

Etter Cruiset i Carrebean, gikk turen videre til St Pete Beach. Det ligger på vestkysten av Florida. Vi leide bil, og brukte ca 3,5 timer oppover fra Fort Lauderdale.

Bro over til St Pete Beach
Sunshine Skyway

På broa til St Pete Beach
På Sunshine Skyway

Vi leide ett hus sammen med noen venner, gjennom Home and Away. Huset hadde en fantastisk belligenhet, på Boca Siega Isle.  Det er ett utrolig fugle og fiske liv her, og den første kvelden, svømte det en gruppe delfiner forbi, rett utenfor. Er man heldig, kan man også få øye på  “sjø ku”.

Huset vi leide i St Pete Beach, Boca Island

Delfiner

Pelikan

Vi hadde daglig besøk på bryggen vår av Pelikaner, ender, Great Blue Heron og flere andre fugler.

Eagle

Great Blue Heron

Vår venn Great Blue Heron på sitt daglige besøk

Hekkende måker

Her har de samlet seg. Måker, Pelikaner og ender.

Double-Crested Comorant

Ender på brygga vår

A Great Blue Heron

Det var også masse fisker å se i vannet, og de spratt rundt oss hele tiden. Skjønner at det er populært med fiske her.

"Sprett" fisk
“Sprett” fisk

Skate
Sting ray

St Pete Beach har fantastiske strender. St Pete Beach er hjemmet til uberørte sukkerholdige hvite sandstrender, klart gulf farvann, og varm sol. Fra familieorientert strand, med eget badeland, til avslappende områder, hvor du også finner masse gode spisesteder, fra uformelt til Gourmet.

St Pete Beach

Eagle
Eastern Brown Pelican

St Pete Beach i sol nedgang
St Pete Beach i sol nedgang, utsikt fra

Black Skimmers

Sandpiper

St Pete Beach

På en gåtur, kom vi over denne hvite Hegren, som så ut for at han hadde lyst til å ta seg en tur på bar. Var nok mat han var ute etter 🙂

Great White Egret

Alltid artig å følge med på alle MC folkene som farter rundt i USA. Gjerne i store grupper. Mye “Harry” å se, som vi ikke ser her hjemme.

Søndags treff

Ikke så langt fra St Pete Beach, ca 20 minutters kjøretur, kommer man til ett sted som heter John`s Pass Village & Boardwalk. En pseudofiskerby med butikker og restauranter. Artig å se, men litt turistfelle preg over det hele. Så etter vi hadde ruslet litt rundt, valgte vi å reise ett annet sted for å spise middag denne kvelden.

Vi tok en sightesing tur den ene dagen, og kjørte til St Petersburg, hvor vi besøkte Salvador Dali museum.

Salvador Dahli

Salvador Dali

Salvador Dahli museum
Salvador Dali museum

Turen gikk så videre innom Tampa

Bro til Tampa

Tampa
Tampa by

Vi brukte også en dag hvor vi reiste til Clearwater Beach.  I følge Guinnes rekordbok, har Clearwater rekorden for flest sammenhengende soldager i løpet av ett år, med 361 dager.

Clearwater

Clearwater, pier 60

Det er verdt å gå en tur ut på Pier 60. Hit ut kommer folk for å fiske, eller selvfølgelig bare for å kikke rundt.

Pier 60

Noe napp å få?

Vi følger med på om det blir noe fisk…

Posing Pelican

Sitter på gjerdet og venter…

Great White Egret

På vei for å prøve dagens fiskerlykke

Når vi var der, hadde de begynt å rigge til en “sugar sand festival”. Da lages det fantastiske figurer av sand på stranden.

Sugar sand festival

forbereder Sugar sand festival

Her er ett eksempel på hva som kan lages. (Bilde hentet fra internett)

Vi har mange steder igjen som vi har lyst til å besøke langs Mexico gulfen, så er forhåpentligvis ikke siste gangen vi reiser til Florida. Men først, er det andre steder som skal besøkes!