Kategoriarkiv: Koh Lanta

Long Beach

Har hatt ett par late dager på stranden. I går reiste vi litt nordover på øya til Long Beach. Lang hvit sandstrand, med ett utrolig klart vann. Her kan man stå på stranden og beundre “akvariefisk” i vannet.

Fluktstol, Long Beach
Long Beach, Koh Lana

Siden det var Valentinesdag i går, måtte vi kose oss med en bedre middag. Den ble igjen tilbragt på Otto, som nok har fått favoritt stempelet.  Fantastisk god mat, og utrolig koselig sted. Her nøt vi en vakker solnedgang før middagen ble fortært.

Vakker solnedgang på Ottos på Valentinesdagen
Valentines på Otto

Kun en dag til igjen på øya Koh Lanta, før turen går videre til Railey Beach.

Sightesing på Koh Lanta

Hatt en fin dag på Øya. Leide scooter, som for øvrig kostet kun 250 Bath for en dag. Altså ca 70 Nkr. Veldig lite trafikk her på øya, så var ikke noe problem å kjøre rundt.

Tok en tur over på Østkysten og besøkte “The Old Town”. Var ikke helt som vi hadde forestilt oss. Vil si det var litt “western” preg over byen,  selv om den ligger helt ved havet. Tydeligvis populært for backpackere, hvor det var rom å leie på bryggene bortover.

"The Old Town" Koh Lanta
“The Old Town” Koh Lanta
Fjære
Bor det Cowboyer her tro?

Etterpå tok vi turen tilbake på vestkysten, og kjørte sørover helt til vi kom ut til “The Light House” helt ute på spissen av øya. Her må man gå inn i Nationalparken for å komme til.

National park, Koh Lanta
"The Light House"
“The Light House”

Så gikk turen tilbake til Hotellet igjen. En rundtur på halve øya gjort unna på ca 4 timer, inkludert lunch. Ikke verst 🙂 Nå skal det sies at øya kun er ca 5 km bred, og 27 km lang 😉

Koh Lanta

Koh Lanta, eller bare Lanta som de sier her.

WOW. Dette er helt utrolig kult. Vi har ett veldig positivt inntrykk av Koh Lanta, så langt.

Flott hotell, med en fantastisk hage. Frokost buffeèn er enorm.

Rawiwarin
Hotell Rawiwarin

Kilometervis med flotte strender. Vi rusler langs Klong Nin Beach den første ettermiddagen, og blir overasket over hvor rolig og layed back alt er. Det er masse barer og restauranter langs stranden, og vi dumper innom en restaurant som heter Otto. Kjempekoselig, så vi bestemmer oss for å gå tilbake på kvelden for å spise middag der. Maten var forøvrig også utrolig bra, og det er bra pågang i restauranten.

Bungalower
Klong Nin Beach

På vei tilbake til hotellet kikker vi innom flere steder, og bestemmer oss for å ta en liten pause på en reggae bar. Her kan man sitte ved lave bord med puter på gulvet hvis man ønsker det. Har du lyst på en tatovering laget på «gamle» viset, kan du også få det. I andre etg er det muligheter for massage.

Koh Lanta er av mediativ karakter. Pils, solnedgang og reggae.

Rasta Babybar
Reaggey bar
Rasta baby bar
Rasta Babybarbar og Tatoo

I morgen har vi bestemt oss for å leie moped, for å utforske øya nærmere. Det sies at gamlebyen på andre siden av øya, er en blanding av Thailand og ett fiskevær i Lofoten, så det blir spennende. VI glær oss 🙂