Kategoriarkiv: Miami

Miami til Bridgetown. Cruise i Karibien 25. November til 10. Desember

25-28. November

Årets siste eventyr.

Vi fløy til Miami 25. November. Da man reiser bakover i tid når man reiser vestover fra Norge, var det fremdeles midt på dagen da vi kom frem til hotellet. Vi bodde på Double Tree by Hilton Grand hotell. Dette ligger Midtown. Ett område vi tidligere ikke har vært i.

Midtown Miami
Doubletree by Hilton
Double tree by Hilton
Utsikt fra hotell rommet
Svømmebasseng på taket. Double tree by Hilton

Vi hadde fin utsikt utover havnen fra hotell rommet, og vi kunne også se noen sjøkuer som holdt til rett utenfor bryggen.

Ved siden av hotellet ligger det en park, Margareth Pace Park. Her er det volleybal bane, utendørs trenings apparater , og en hundeluftegård.

Margareth Pace park

Wynwood

Første kvelden gikk vi til et distrikt som blir kalt for Wynwood. Ca 25 minutters gåtur fra hotellet. Dette området er nok mest kjent for all sin gatekunst. Det er også et eget utendørs museum for dette her. Her finner man også flere barer og restauranter.

Design District Miami

Neste dag gikk vi en tur til et området som heter Design District som også ligger i Midtown Miami. Her er det muligheter for shopping, og du finner alle de kjente merkevarene her. Vi holdt oss til vindus shopping 😉 Men det er ett flott området, og på veien passerte vi flere steder med ute restauranter og barer.

Uterestauranter Miami
Ute restauranter Miami Midtown
Miami Midtown

På veien tilbake til hotellet, gikk vi igjen en liten sving innom Wynwood.

Bayside Marketplace- Downtown

Neste dag tok vi oss en tur til Down Town Miami. Her er det en shopping mall, flere barer og restauranter. Her kan man også bli med på diverse båtturer.

Bayside Marketplace

I Miami er det flere typer gratis transport man kan benytte seg av. Kan være et fint alternativ, da det ikke alltid er like enkelt å få tak i en drosje. Vi opplevde spesielt i Wynwood og Design District at tilbudet var dårlig. Vi valgte å gå, men det er lange avstander i Miami, og når temperaturen bikker 30 grader, kan det bli litt i varmeste laget.

Trolley Miami
T-bane Miami

Vi hadde fin utsikt fra hotellet på kvelden også.

Utsikt fra hotellet

Dette var stort sett det vi rakk i Miami denne gang. Neste dag gikk vi om bord på Sirena Oceania, klare for Cruise.

Her er linker til tidligere reiser til Miami:

Miami, karibien og Amazonas, November-Desember 2019- miami | Eventyrlysten

Cruise fra Miami-Cuba-Panama og Costa Rica, Januar 2018 | Eventyrlysten

Cruise, Forth Lauderdale-Karibien-Sør Amerika-Antarktis Dag 1-5 | Eventyrlysten

Miami, karibien og Amazonas, November-Desember 2019- miami

20-25. November 2019

Vårt siste store eventyr i 2019, gikk til Miami, Karibien og Amazonas som hovedmål. Hele reisen varte i 4 uker, og vi rakk akkurat å komme hjem til Jul.

Vi fløy fra Gardermoen til Miami, direkte med SAS den 20. November. Flytiden var på ca 9,5 timer, og da det er 6 timers forskjell, blir reisedagen en lang dag.

Denne gangen bodde vi på East hotell i Downtown. De siste gangene vi har vært i Miami, har vi bodd på Ocean Drive på South Beach, så nå ville vi prøve noe annet.

Hotellet hadde store romslige rom, balkong, og oppe i høyden hadde vi også fin utsikt over Down Town Miami.

Vi ruslet rundt i området ved hotellet på ettermiddagen/kvelden. I Brickles Street fant vi mange koselige restauranter, så her satte vi oss ned for en pizza. Da min samboer er litt mer enn middels opptatt av biler, var det en artig gate å sitte i for å følge med på alle råtassene av noen biler som kjørte forbi.

Neste dag, tok vi oss en tur til Bay Front. Dette er en havn hvor det går taxi båter, og mange andre event båter ut ifra. Her finner man flere restauranter og barer, blant annet Hard Rock Cafe, og ett kjøpesenter. Nesten hele veien kan bort kan man følge en promenade, og det er litt av hvert å se på underveis.

På vei tilbake til hotellet tok vi en bane som går over bakken. Den har 3 linjer, og er gratis.

På kvelden tok vi en tur til Ocean Drive. Her traff vi noen kjente, og vi hadde en trivelig kveld. Er man heldig, så kan man få øye på filmstjerner, eller andre kjendiser her. Denne ettermiddagen så vi Jamie Foxx ute i gata. Men jeg tok ikke mot til meg å gå bort og spørre om ett bilde…

Siste dag i Miami, tok vi det veldig rolig. Gikk noen småturer i området, og tok en shopping runde på Brickles city center.

(Vil du lese mer om våre tidligere reiser til Miami, kan du gå inn på:

23. November 2019

Vi sjekker inn på Insignia, Oceania Cruises. Ett ship som tar ca 660 passasjerer. Insignia er ett søstership av Azamara, så de er nesten helt identiske, så vi følte at vi var rimelig kjent på dette shipet fra første dag.

Vi fikk en flott velkomst, og vi hadde en fin utseiling fra Miami.

24-25. November 2019

De to neste dagene hadde vi seil dager over Atlantic Ocean. Var mye vind og endel skyer første dagen, men vi lå litt ute på soldekk før lunch. Dagene ble benyttet til å trene, litt soling, lydbok og kos.

Cruise fra Miami-Cuba-Panama og Costa Rica, Januar 2018

Nytt år og nye muligheter. 1. Januar satte vi oss på flyet til  Forth lauderdale, hvor vi hadde noen dager, før vi reiste på cruise, til Cuba, Panama og Costa Rica. Vi avsluttet med en uke på den Dominikanske republikk etter endt cruise.

MIAMI

Fra flyplassen i Forthlauderdal, tok vi en drosje til Miami og Ocean Drive. Her hadde vi booket på Victor Hotell, som ligger omtrent midt på stripa.

Ocean Drive

Victor Hotell

Vi har vært i Miami noen ganger tidligere, så vi brukte tiden her mest på å prøve å komme inn i riktig døgn rytme. Vi gikk turer på Miami Beach, til Nicki Beach, og gikk også promenaden til South Beach. Vi hadde ikke det beste været når vi var her. Det regnet en del, blåste og var heller ikke noen god sommer temperatur.

Surfere på Miami Beach

South beach

Vi måtte selvfølgelig ta en av de berømte drinkene som blir servert på utestedene på Ocean Drive, hvor det ofte er happy hour, 2 for 1.

Mohito

Mange fine biler å se i gatene…

Miami

Vi tok også en tur til Little Havanna, hvor vi tok en lunch, og var innom en Cigar Factory.

Little Havanna

Det var ett sykkelritt som startet på Ocean Drive dagen vi skulle reise videre, og politiet stilte opp…..

Sykkelritt på Ocean Drive

Kuleste Politibilen ever

Politi sykler

Så var tiden inne til å komme seg på båten.  Er ca 10-15 minutters kjøring fra Ocean Drive til Miami Port. Vi liker alltid å reise noen dager før vi skal på båten når vi skal på cruise, da det kan skje noe underveis, som at fly blir innstilt, ikke får bagasjen osv.

Vel om bord, men rommet er ikke helt klart enda, så da er det bare å gå å spise en god lunch.

Utsikt fra lunch bordet vårt

Flott kake på lunch bordet

Basseng området på båten

En fin velkomst på lugaren

Vi nyter champagnen ute på balkongen i det flotte været som endelig kom, og med flott utsikt, hvor vi også kunne beundre noen delfiner som lekte seg i havneområdet.

På Cruise med Azamara fra Miami

delfiner

Cruise, Forth Lauderdale-Karibien-Sør Amerika-Antarktis Dag 1-5

Årets siste reise er over, og for ett eventyr. Det har vært en reise full av opplevelser. Vi har hatt sommer, vår, vinter, sol. regn, snø og storm. Vi har vært på sjøen, på stranden, i fjorder, i fjell, på øyer, i isen, landsbyer og storbyer. Nesten alt har vi fått med oss på denne reisen. Fulle av forventning reiste vi avgårde, Onsdag 2. November

Dag 1 -2

Avreise Gardermoen til Miami. Vel fremme, sjekket vi inn på Betsy Hotel, Ocean Drive. Vi synes det er greit å reise ett par dager før vi skal om bord i båten når vi skal på en så lang reise, så vi er sikre på at vi får bagasjen med, og så vi får begynt å omstille oss til ny døgn rytme.

Betsy Hotel, Miami

Vi brukte dagene i Miami mest til å rusle rundt. En tur på stranden, på og rundt Ocean Drive. Alltid morsomt å se på livet i denne berømte gata.

Promenaden, Miami Beach

Ocean Drive, Miami

Seabourn Quest

Dag 3-4-5

Etter frokost, sjekket vi ut av hotellet, tok en drosje til terminalen i Forth Lauderdale, og sjekket inn på båten, Seabourn Quest. Dette var vårt hjem de neste 45 dagene. Vi startet med 3 sjødager, før vi ankom vår første øy i Karibien. Disse dagene ble brukt til å bli kjent på båten, utpakking, trening, soling, lange luncher, middager osv. De første kveldene var vi fremdeles ganske døgnville, så etter middag stupte vi som regel rett i seng.

Utseiling fra Forth Lauderdale

Seabourn Quest, vårt hjem de neste 45 dagene

Seabourn Quest

Golf

Kaptein Dag Dvergastein ønsker velkommen

Fort Lauderdale

Vi har nå vært 2 ganger i Fort Lauderdale, Florida. Juni 2012, og nå i April 2015. Begge gangene i forbindelse med Cruise i Karibien, med Oasis of the Seas.

Da det er 6 timer forskjell fra Florida og Norge, tar det alltid noen dager å komme inn i riktig døgn rytme, så vi har hatt en tendens til å våkne veldig tidlig de første dagene. Men da kan man jo bare stå opp, å nyte soloppgangen, gå en tur på strandpromenaden, og hilse på alle joggerne som også står opp med sola.

Soloppgang i Fort Lauderdale, Florida

Morgen stund

Fort Lauderdale Beach

I Fort Lauderdale er det kilometervis med strender. Populært for både liten og stor. I Florida ser det også ut for at de fleste er gale etter å fiske. Noe du også kan se på strendene.

Skilpadder legger også egg på strendene her, så i perioder kan det være områder som er merket for å beskytte eggene.

Water Taxi

Fort Lauderdale kalles Amerikas Venezia, på grunn av byens 50 mil lange kanalsystem. Her kan du ta water Taxi på deler av kanalen. Taxien går hele dagen, og man kan kjøpe dagsbillett, jump on, jump off. Mye å se underveis. De flotteste villaene, og de største og dyreste båtene. Man kan bruke Water Taxi for å ta seg rundt til stranden, barer, restauranter, hoteller og shopping, Las Olas som er kjent for shopping, gallerier, og mange fine restauranter. Absolutt å anbefale.

Rikmanns villa

En av mange broer som åpner seg i Fort Lauderdale

Pirat Republic bar

Aper på benk
Aper på benk på Las Olas

Solnedgang

Bahia Cabana

Gjennomsnittstemperaturen gjennom året er på 24,2 grader, så her er det sommer året rundt. Kan i perioder være en del Tropiske orkaner, høysesong for Atlanterhavsorkaner er fra august til og med oktober, men orkaner oppstår også utenom denne perioden

Uvær på vei

Uvær i Fort Lauderdale

Da kan man sitte under tak, og for eksempel kose seg med en drink til det går over 😉

Coctail for 2

Miami

En times kjøring fra Fort Lauderdale, og man er i Miami. Her er det også flotte strender. Men en ettermiddag/kveld på Ocean Drive er verdt å få med seg. Her kan man se de utroligste kjøretøy, og også ett artig sted for “People watching”

Utstillingsdokke

WOW. For en Scooter

Rå

Hugh Taylor Birch State Park

Etter en sen kveld på by`n, kan det være greit å ha en rolig dag. Denne parken blir brukt av mange, til både Piknik, fiske, løpeturer, sykling m.m. Ligger ved Sunrice boulevard, rett ved stranden. Water Taxi’en stopper også her.

Water Taxi

Everglades, river of grass

Florida er kjent for sine sump områder, og ca 45 minutter med bil fra Fort Lauderdale Beach, kan man være med på Everglades tur, airboat ride. Er man heldig kan man se en alligator eller tre underveis. Ett rikt fugleliv, forskjellige fisker, og skilpadder.

Everglades

Aligator

Aligator wressling

Kose med baby "kokodrille"
Kose med baby “kokodrille”